מוזמנים להתקשר: 03-5711999

מערכת החיסון ותזונה נכונה

מערכת החיסון ותזונה נכונה

אנטוניו טרו
יועץ בתחום התזונה הטבעית, קואצ'ר ומטפל אישי מסביר על שילוב מערכת החיסון ותזונה נכונה 

מערכת החיסון היא מכלול מורכב של איברים, תאים ומולקולות שתפקידה להגן על הגוף מפני פלישה של מיקרואורגניזמים פתוגניים, כגון חיידקים, נגיפים, פטריות וטפילים שונים, וכן מפני רעלנים והתפתחות סרטן.
בין מרכיביה השונים של מערכת החיסון קיימים יחסי גומלין ענפים, המאפשרים להם לפעול באופן מסונכרן ומתואם נגד פולשים זרים שמהם נשקפת סכנה לגוף.

מערכת החיסון ותזונה נכונה:

 

חולשת מערכת החיסון נובעת לעתים קרובות מתזונה לא נכונה הנובעת מהרגלים רבי שנים.

תזונה נכונה – גם בפני עצמה וגם בשילוב עם טיפולים נוספים – היא בעלת ערך רב לחיזוק מערכת החיסון.

 

מערכת החיסון, כמו כל מערכת או איבר בגופנו, ניזונה ומתחזקת משני מקורות – מזון ואוויר.
ככל שהמזון שאנו צורכים הוא טבעי יותר והאוויר שאנו נושמים – צח יותר, כך מתחזקת מערכת החיסון ונעשית יעילה יותר. במובן זה, הגוף שלנו דומה למכונית או כלי רכב ממונע. כפי שלא היינו רוצים להכניס למכונית דלק או שמן מסוג שאינו מתאים למנוע שלה ועלולים לקלקל אותו, כך אין סיבה להכניס לגופנו מוצרי מזון או משקה שאינם מתאימים לגוף ועלולים להחליש את מערכת החיסון.

 

המזון המומלץ לחיזוק מערכת החיסון:

 

מומחי תזונה בעולם טוענים כי רוב המרכיבים שלהם זקוקה מערכת החיסון כדי להתגבר על חיידקים, וירוסים ומזיקים אחרים – קיימים במזונות השונים. הנה כמה המלצות כיצד ליהנות ממזון כתרופת-מנע טבעית ויעילה. 

 

פירות מומלצים:

 

כמעט כל הפירות והירקות כוללים בהרכב התזונתי שלהם ויטמינים אנטי-אוקסידנטיים, שתורמים רבות לחיזוק מערכת החיסון. פירות ההדר – כמו תפוז, אשכולית, קלמנטינה, מנדרינה, קיווי, לימון ופומלה – מכילים הכי הרבה ויטמין סי.
גויאבה נחשבת לבעלת הריכוז הגבוה ביותר של ויטמין סי. למזלנו, עונת הגויאבות מגיעה בדיוק לפני החורף, כשהגוף נזקק ליותר ויטמינים. הירקות המומלצים לחיזוק מערכת החיסון הם בין היתר: תרד, ברוקולי, גזר, בטטה, כרובית ועגבניה.

 

פירות וירקות – עדיפות לאורגניים:

 

עובדה ידועה היא שבריא יותר לאכול פירות וירקות מאשר מזון מעובד. אך גם באכילה של פירות וירקות, יש לתת את הדעת על חומרי ההדברה שבהם משתמשים החקלאים. באכילת מזון שרוסס בחומרי הדברה כימיים, אנו מכניסים רעלים מיותרים לגופנו ומחלישים את מערכת החיסון – לכן עדיף לבחור בירקות ופירות אורגניים.

 

מרכיבי מזון שמומלץ להיזהר מהם:

 

אכילת פירות וירקות היא הדרך הטבעית לחזק את מערכת החיסון שלכם – אך בנוסף, חשוב להימנע ממזונות שמחלישים את מערכת החיסון, או להפחית את אכילתם ככל הניתן. אילו מזונות פוגעים במערכת החיסון?

 

  • קפה – או כל מזון המכיל קפאין, הוא אחד ממרכיבי התזונה המזיקים ביותר למערכת החיסון שלנו.
  • סוכר – עודף סוכר מפריע לספיגה של ויטמינים בגוף וגורם לבעיות בריאותיות רבות.

    מחקרים הכיחו כי אפילו אחרי צריכת כמות קטנה של סוכר, נגרמת פגיעה לטווח קצר לכ-50% מתאי ה-T בגוף – מה שגורם לדיכוי מערכת החיסון. לעתים מדובר בסוכר לבן פשוט (סוכרוז), במקרים אחרים בדקטרוז (סוכר תירס) ולעתים בסוכר פירות (פרוקטוז), אך בכל המקרים התוצאה דומה.
    מי שבכל זאת מרגיש צורך לאכול משהו מתוק – רצוי קודם כל לנסות לשתות כוס מים, ואז לבדוק שוב אם עדיין קיים צורך במתוק.

  • אלכוהול – צריכת משקאות אלכוהוליים עלולה לפגוע בתהליכים טבעיים רבים בגופנו. רוב המשקאות עשירים בקלוריות ובסוכר.
  • מזון שמן ומטוגן – שמנים שהתפרקו אינם בריאים לגוף, ומחקרים מצביעים על קשר בינם למחלות שונות.

 

למערכת החיסון שלושה תפקידים מרכזיים:

התפקיד הראשון:
הגנה של הגוף מפני פולשים זרים:

הכוונה ליצורים מיקרוסקופיים המסוגלים לפלוש לגוף ולגרום למחלות במנגנונים השונים של הגוף, כמו למשל נגיפים וחיידקים הגורמים למחלות שונות.
יצורים אחרים העלולים לפלוש לגוף הם פטריות, חד תאיים, כמו האמבות, הגורמים למחלות שונות ולתולעים, שהם יצורים רב תאיים.
מיליוני יצורים מיקרוסקופיים מנסים לפלוש לגוף בכל יום, אך מערכת החיסון מונעת את החדירה לגוף, או מחסלת את המזהם מיד לאחר חדירתו לגוף. אם המזהם מצליח לחדור לגוף ולהתרבות בתוכו, נגרמת מחלה בהתאם לסוג המזהם. הריפוי מהמחלה מתרחש עקב פעילותה של מערכת החיסון.

 

התפקיד השני:
סילוק רקמות גוף פגועות, שנהרסו כתוצאה מפציעה או מתהליכי מחלה שונים:

תנאי הכרחי לתיקון הרקמות הפגועות הוא סילוק חלקי רקמה מתים. תאים של מערכת החיסון מסלקים את הרקמות שנפגעו.
 

התפקיד השלישי:
השמדת תאים סרטניים בשלביה המוקדמים של מחלת הסרטן:

 

היצורים החיים מתמודדים עם הגורמים המאיימים עליהם ועל בריאותם בשלושה קווי הגנה של מנגנוני הגנה, המגנים על הגוף מפני פגיעה ומסייעים בשמירה על מצב ההומיאוסטסיס בגוף. קו ההגנה הראשון של הגוף מהווה מחסום פיסי, והוא מורכב בעיקר מן העור והרירית. מחסום זה נמצא באזורי הגוף בהם יש מגע עם העולם החיצון. מערך הגנה זה קיים תמיד והוא מונע כניסת גורמים חיצוניים, ללא הבחנה בינהם, כלומר אין הוא קרום או מחסום בררני.

 

קו ההגנה השני מבוסס על תגובת דלקת. במערך הגנה זה משתתפים תאי דם לבנים המגיעים לאזור הנפגע בעקבות פלישה של גורם זר. תגובת הדלקת מתרחשת באזור החדירה בלבד, וברוב המקרים ללא הבחנה בין הפולשים השונים. בקו ההגנה השלישי, פועלים תאי דם לבנים מסוגים אחרים ותפקידם הוא להשמיד את הגוף שפלש. לתאים אלו יש יכולת לזהות את הפולש ותגובתם היא ייחודית נגד אותו פולש שגרם להפעלתם.
תגובה זו, בניגוד לקווי ההגנה הקודמים, מתרחשת לרוב בכל הגוף ולא רק באזור הפגוע. יש לציין כי במציאות, הגנת הגוף נעשית בכל קווי ההגנה במשולב ולא בזה אחר זה.

לסיכום:

כשאתם אוכלים ושותים, חישבו גם על מערכת החיסון שלכם.
הקפדה על תזונה נכונה ובריאה היא אחת הדרכים היעילות והפשוטות לשמור על אורח חיים בריא ולהימנע ממחלות.
בפעולה זו, לא רק שתחזקו את מערכת החיסון שלכם, אלא גם תגרמו לעצמכם לתחושה כללית טובה יותר, ומצב הרוח שלכם יהפוך חיובי יותר משהיה קודם לכן.

קידום אתרים אורגני לאוס בניית אתרים

השאר/י פרטים ואחזור אליך בהקדם

מוזמנים להתקשר 0526645548