מוזמנים להתקשר: 03-5711999

לב בריא

לב בריא

אנטוניו טרו
יועץ בתחום התזונה הטבעית, קואצ'ר ומטפל אישי ממליץ איך לשמור על לב בריא

אורח חיים בריא יכול לסייע במניעת התקפי לב, שבץ מוחי, סכרת ויתר לחץ דם.
הנה לכם הסיבות לכך:

שמירה על אורח חיים ותזונה נכונה הן המפתח לבריאות הלב.

חיינו תלויים במידה רבה בתזונה – אין מטה קסמים. למרכיבי תזונה יש השפעה מרחיקת לכת על בריאותינו, או לחילופין, על תחלואותינו. נושא התזונה נעשה מורכב יותר מדי יום: מוצרי מזון חדשים צצים על המדף בסופר ומפתים אותנו לטעום אותם. אך האם הם טובים או רעים עבורנו? הפרסומות חושפות אותם בכל אמצעי המדיה עם אמירות בריאותיות כאלה ואחרות. מה אמת ומה רק גימיק? בכדי לנהל אורח חיים בריא בחברה המודרנית. כיום יש צורך בידע, כלים, מיומנויות ומוטיבציה. כל אלו מצדיקים התייעצות וקבלת הדרכה מאנשי מקצוע.

 

ישנה דיאטה שהוכחה כמונעת מחלות כמו טרשת עורקים, התקף לב, סוכרת ויתר לחץ דם. בעשור האחרון התפרסמו מספר מחקרי מפתח שהוכיחו כי להרכב התזונה אפקט מונע מחלות. הדיאטה הים תיכונית הוכחה כמפחיתה התקפי לב חוזרים  בקרב אוכלוסיית אנשים שכבר עברו התקף לב קודם. דיאטה דומה הוכחה כמפחיתה יתר לחץ דם והתפתחות סוכרת בקרב אנשים בסיכון לסוכרת.
 עקרונות הדיאטה: עשירה בדגניים מלאים, קטניות, ירקות, פרות, מוצרי חלב דלי שומן ואגוזים.

 

מהם עקרונות הדיאטה הים תיכונית? דיאטה ים תיכונית מהי?

דיאטה ים תיכונית נמצאה כיעילה לא רק מפני מחלות לב, אלא קשורה בשעורי תמותה נמוכים ואריכות ימים.

תזונה ים תיכונית עשירה בירקות, פירות טריים, בדגנים מלאים ובקטניות .

המקורות העיקריים לשומן בתזונה ים תיכונית הם: שמן זית ואגוזים. שמן זית עשיר בחומצות שומן חד בלתי רוויות, אגוזי מלך עשירים בחומצות שומן מסוג אומגה 3 אשר מהווה מרכיב משמעותי בדיאטת כרתים ובמחקרים למניעת התקפי לב.

בדיאטה ים תיכונית מקורות החלבון הם : דגים , גבינה , יוגורט , עוף וביצים.

פעילות גופנית מהווה מרכיב מרכזי וחיוני באורח החיים הים תיכוני.

מהי הדיאטה המומלצת למניעת יתר לחץ דם?

דיאטה עשירה בירקות, פירות, מוצרי חלב דלי שומן , דגניים מלאים, קטניות ואגוזים ומוגבלת במלח, הוכחה כיעילה במניעת יתר לחץ דם, ובהפחתת גורמי סיכון למחלות לב כהומוציסטאין ותנגודת לאינסולין. דיאטה זו עולה בקנה אחד עם עקרונות הדיאטה הים תיכונית ולכן עקרונות אלה, הם המומלצים למניעת מחלות לב וקדום הבריאות.

 

מלח – מדוע חשוב להגביל את צריכתו?

צריכת מלח מגדילה את הסיכון ליתר לחץ דם על כל ההשלכות הנובעות מכך. הפחתה בצריכת המלח מביאה להפחתה בערכי לחץ הדם לאנשים בעלי יתר לחץ דם.

קיים קשר מובהק בין יתר לחץ דם למחלות לב וכלי דם, שבץ מוחי ומחלות כליה. הקשר הוכח והוא עקבי ובלתי תלוי בגורמי סיכון אחרים.

יתר לחץ דם סיסטולי מעל 115 מ"מ כספית, אחראי לשני שליש ממקרי השבץ המוחי ולכמעט מחצית ממקרי מחלות הלב האיסכמיות.

 

מהם המקורות המרכזיים למלח בתזונה שלנו כיום?

מלח מוסף למזונות בתהליכי ייצור, בישול ואפייה וכן בזמן האכילה.

בתעשייה מוסיפים מלח כמרכיב התורם לטעם, מוסיף מרקם ומשמש בתהליכי שימור. הרוב המכריע של המקורות למלח במזון מגיע מהוספת מלח בזמן העיבוד והייצור של מזונות – כלומר ללא שיקול דעת עצמי של הצרכן. כ 77% מהמלח בתזונה שלנו כיום, מקורו במלח שבא מהמזון הקנוי והמתועש! בשניצלים המוכנים, ב"מנות החמות", בדגני הבוקר, בחטיפים, בסלטים המוכנים וכו'.
זכרו: לא ניתן להפחית משמעותית את צריכת המלח אם לא נדע לבחור נכון את המזונות שאנו קונים בסופר. לכן חשוב לקרוא את תוויות המזון ולבחור מזונות עם תכולת מלח סבירה.

 

מהי כמות המלח היומית המומלצת ע"פ ארגוני הבריאות?

רוב ארגוני הבריאות ממליצים להגביל את צריכת המלח היומית לעד-6  גרם מלח ליום, שהם שווים ל2400 מיליגרם נתרן ליום. שימו לב, יש מזונות המספקים לנו 800 מיליגרם נתרן במנה או אף יותר, שזה שליש מכמות הנתרן היומית! מגפות ההשמנה ויתר לחץ הדם אינם פוסחים על הילדים. הילדים כיום צורכים כמויות אדירות של מלח שבאים מהחטיפים ומהמזונות המוכנים, בין אם בחוץ ובין אם בבית.

 

האם דיאטה קיצונית יכולה לזרז את התוצאות של הירידה במשקל?

אין צורך לנקוט בדיאטה קיצונית כדי להשיג תוצאות – נהפוך הוא, דיאטה קיצונית הנה מתכון להשמנה ועלולה להיות בעלת סיכונים מידיים וסיכונים ארוכי טווח ולכן אינה מומלצת. מומלץ לעשות את השינויים בתזונה בהדרכת דיאטנית קלינית. בשנים האחרונים מצטברים ממצאים המדגישים את השפעת המשקל הבריא וירידה מתונה במשקל בשילוב שינויים בהרכב האוכל ופעילות גופנית, על קידום הבריאות והפחתת הסיכון למחלות הרווחות בחברה המודרנית: מחלות לב, סוכרת, אוסטאופורוזיס, תסמונת השחלה הפוליציסטית ואף סרטן. הבשורות הטובות בנושא התזונה – שינויים קטנים בהרגלי אכילה יכולים להיות בעלי השפעה גדולה , בכל הקשור בבריאות ואף במראה.
כמובן שאין לשכוח את הנפש שלנו: רק על ידי הורדת הסטרס לכמות המינימלית האפשרית נוכל ליהנות מחיים בריאים, לגוף ולנפש.
כמו כן, שינו הרגלי התזונה ומעבר לתזונה טבעית על בסיס צמחי (ממליץ בחום) יכול להוביל לתוצאות מעולות, ואפילו עד כדי מניעת מחלת הסרטן מסוג: המעי, השד, הערמונית ועוד.


שמרו על עצמכם,
ואל תקחו ללב.
שלכם, אנטוניו.

קידום אתרים אורגני לאוס בניית אתרים

השאר/י פרטים ואחזור אליך בהקדם

מוזמנים להתקשר 0526645548