מוזמנים להתקשר: 03-5711999

דברים שסוכר עושה לנו לגוף

סוכר הוא מוצר טבעי שחיוני ומשפיע על תהליכים שונים בגוף האדם, אך כידוע צריכה גבוהה מדי שלו גורמת לנו להשמנה. מחקרים מראים כי האדם הממוצע צורך בממוצע 22 כפיות סוכר ביום, ממאכלים, חטיפים ומשקאות ממותקים. כשאנחנו צורכים סוכר אנו יודעים לקחת בחשבון שהוא ישפיע ישירות על המשקל שלנו, אך לסוכר גם השפעות רבות על הגוף שלנו שאנחנו לא מכירים. אלה הם 11 הדברים שסוכר עושה לנו לגוף ו-11 טיפים חכמים שיעזור לנו במלחמה נגד המתוק הרע הזה.

השפעות סוכר

  1. סוכר הופך את האיברים הפנימיים לשמנים יותר

בסוכר (וגם בסירופ תירס, שלעתים משמש תחליף שלו) קיים מרכיב בשם פרוקטוז. מה שהפרוקטוז עושה הוא זירוז ייצור שומן בתוך הכבד והוצאתו אל מחוצה לו. הצטברות השומן מסביב לכבד הופכת אותו לשומני יותר, פוגעת בתפקוד שלו ובמצבים חמורים עלולה להוביל לאי ספיקת כבד, ולצורך בהשתלת כבד חדש.

  1. סוכר ופחמימות פשטות מעלה את הסיכוי לסוכרת

הסוכרת היא מחלה המשפיעה על תהליכי הגוף, המתאפיינת בריכוז גבוה של גלוקוז בדם ובשתן. מחקרים מראים כי צריכה של 150 קלוריות מסוכר ביום תעלה את הסיכוי לחלות בסוכרת , זהו סיכוי מצטבר כך שככל שאוכלים יותר סוכר הסיכון ממשיך לעלות.

טיפ מתוק: חשוב לצמצם במאכלים המתוקים ובמשקאות הממותקים אותם אנו צורכים, אך כדאי לדעת כי סוכר נמצא בהרבה מאוד מאכלים שאנו אוכלים. למעשה, המאכלים שאנו מחשיבים כבעלי סוכר הם רק שליש מהמאכלים שבאמת מכילים כמות גבוהה של סוכר בהם. רטבים, חטיפי אנרגיה ואפילו בחלק מסוגי הלחם קיים סוכר. עקבו אחרי התוויות שעל האריזות כדי לבדוק כמה סוכר יש באוכל שלכם.

  1. סוכר משפיע על הלב

הקשר בין סוכר ללב ולמחלות כלי דם הוא עמוק מאוד. סוכר כידוע גורם להשמנת יתר, והשומן המצטבר על העורקים מעלה את לחץ הדם ומעלה את הסיכון להתקף לב או לשבץ. 65% מהחולים במחלת הסוכרת מסוג 2 נפטרים מהתקף לב או משבץ בעקבות מצבם.

 

טיפ מתוק: הכמויות המומלצות לצריכת סוכר הן 5 כפיות לנשים (20 גרם), 9 כפיות לגברים (36 גרם), ו-3 כפיות לילדים (12 גרם). לשם השוואה, בפחית שתייה ממותקת יש בממוצע 12 גרם סוכר, ובפרוסת לחם מלא יש 8 גרם סוכר.

 

  1. סוכר גורם למתיחת כלי הדם

סוכר מעלה את רמת האינסולין בדם ופוגע בסופו של דבר בעורקים שלנו. רמות גבוהות של אינסולין גורמות לתאי שריר לצמוח מהר יותר סביב העורקים. גדילת תאי השריר גורמת לדפנות העורקים להימתח, ובהמשך להביא ללחץ דם גבוה יותר.

 

טיפ מתוק: 'חיטה מלאה' הוא מושג שנשמע לנו בריא מאוד, אבל הוא גורם לעליית גלוקוז בדם בצורה הדומה לעלייה בעקבות אכילת סוכר. מבחינה זו אין הבדל גדול בין פרוסת לחם לבן לפרוסת לחם מלא, שניהם מתעכלים באותה מהירות וגורמים לאותה עלייה של גלוקוז בדם, ולכן דורשים את אותה כמו אינסולין כדי לנקות אותו משם.

 

  1. סוכר מעלה את הכולסטרול

מחקרים הראו כי יש קשר בין סוכר לבין כולסטרול, על ידי מדידת רמות הכולסטרול אצל קבוצות אנשים. המחקרים הראו כי אצל אלו שאכלו את הכמויות הגבוהות ביותר של סוכר היו גם העליות החדות ביותר של כולסטרול 'רע' בדם ושל שומנים טריגליצרידים, ולעומת זאת הרמות הנמוכות ביותר של כולסטרול 'טוב'.

 

טיפ מתוק: אכילת ארוחת בוקר  עוזרת לשמור על רמת הסוכר בדם. לעומת זאת אם תוותרו לגמרי על ארוחת הבוקר זה יעלה את הסיכויים שלכם להשמנת יתר פי 4.5.

 

 

  1. סוכר וסוכרת מסוג 3

אמנם לסוכרת יש שני סוגים (סוכרת מסוג 1 וסוכרת מסוג 2) מוכרים, אך מחקר חדש גילה כי יש קשר בין רמות גבוהות של אינסולין, השמנת יתר ואלצהיימר. המחקר מציע כי חוסר היכולת להפיק אנרגיה מהגלוקוז פוגעת בפעילות המטבולית במוח, מה שיביא בהמשך למחלת האלצהיימר. אפשר לראות בזה מעין 'סוכרת במוח'.

 

טיפ מתוק: כשאתם מחפשים את הסוכר על תוויות המוצרים הוא עשוי להתחבא תחת מגוון שמות. רכיבים המסתיימים בסיומת 'Xוז' הם סוכר, כך גם כל רכיב המכיל את המילה 'סוכר' או 'סירופ' לפניו.

 

  1. סוכר הופך אותך למכור

ממש כמו סמים (חוקיים ובלתי חוקיים) סוכר משחרר בגוף כימיקלים המשפיעים על מרכז העונג במוח – אופיאטיים ודופאמין. וכמו בסמים אחרים גם לסוכר גופנו מפתח סבילות, כך שנזדקק ליותר ויותר סוכר כדי להרגיש טוב. מחקרים בחולדות הראו כי התמכרות לסוכר תראה תופעות הדומות ל'קריז' מעולם ההתמכרות לסמים כמו נקישות שיניים, רעידות וחרדה כאשר הגישה לסוכר נחסמת.

טיפ מתוק: אם אתם מרגישים שאתם חייבים לאכול סוכר, צאו להליכה של רבע שעה. הליכה של רבע שעה יכולה לבטל את הצורך הזה. אבל מה שלא תעשו, אל תישארו לשבת, מכיוון שישיבה עלולה להעלות את הצורך בסוכר.

 

  1. סוכר גורם לכם לזלול

מחקרים הראו כי צריכת סוכר יתר על המידה פוגעת ביכולת של הגוף להודיע למוח שאתם שבעים. לשומן ולפרוקטוז יש השפעה על ההורמון לפטין, שתפקידו לאותת מתי שבענו מהארוחה. כאשר הלפטין נפגע אנחנו נמשיך לאכול בלי קשר אם אנחנו צריכים או לא.

טיפ מתוק: אם אתם מפחיתים בצריכת הסוכר השתדלו להיות סבלניים. לבלוטות הטעם לוקח בערך שבוע להתרגל לשינוי, ואחר כך מאכלים מתוקים שהייתם רגילים לאכול פשוט ירגישו לכם מתוקים בצורה מגעילה.

 

  1. סוכר דווקא מעייף אותך

זה ידוע שסוכר 'מקפיץ' לך את הדם ומעורר מאוד, והוא טוב לפעילויות קצרות הדורשות אנרגיה, אך האנרגיה הזאת לא תישאר לזמן רב. המעבר בין העלייה לירידה שבאה אחריה הוא לא יותר מ-30 דקות. מעבר לירידה החדה באנרגיה, סוכר מזרז הוצאת סרוטונין במוח למנגנון האחראי על שינה, כך שהדרך אל המיטה מהירה מאוד.

 

טיפ מתוק: כדי למצוא תחליפים דלי סוכר למאכלים האהובים שלכם, חפשו מוצרים המציגים את עצמם כ'טבעיים' או 'אורגניים'. כמובן שגם אותם יש לבדוק בתוויות המוצר.

 

  1. סוכר גורם לך להיות עצוב

זה ידוע שאם אנחנו קצת עצובים סוכר (ושוקולד במיוחד) יכול להפוך את העצב לחיוך, אך זוהי טעות מרה. מחקרים הראו כי אנשים שאכלו ג'אנק פוד (העתיר בסוכר) במשך 6 שנים היו בעלי סיכוי גבוה ב-40% ללקות בדיכאון. ככל הנראה יש קשר בין רמת האינסולין לבין רמות הדופמין המשתחרר במוח.

טיפ מתוק: אם אתם מאוד אוהבים מאכלים ומשקאות מתוקים, עדיף לרכוש אותם במנות קטנות, פחית במקום בקבוק גדול או כדורי גלידה במקום קרטון. ככה יהיה קל יותר להציב לעצמכם גבולות בקיזוז הצריכה.

 

  1. סוכר הורס לך את הפנים

סוכר בדם מתחבר לחלבונים היוצרים מולקולות הרסניות הנקראות גליצטינים מתקדמים. המולקולות האלה תוקפות ופוגעות בחלבונים כמו קולאגן ואלסטין, שהם אלה שגורמים לעור להיות אחיד ואלסטי. יותר מדי סוכר פשוט יגרום לכם לקמטים  ולעור רפוי. בנוסף לכך פגיעה באלה תגרום לעור להיות פגיע יותר לנזקי השמש.

טיפ מתוק: ממתיקים מלאכותיים הם לא הרבה יותר טובים, גם בהם קיימים חומרים המשמשים כסוכרים בדם. במקום אלו השתמשו בכפית דבש.

 

רק בריאות שלכם אנטוניו

קידום אתרים אורגני לאוס בניית אתרים

השאר/י פרטים ואחזור אליך בהקדם

מוזמנים להתקשר 0526645548