מוזמנים להתקשר: 03-5711999

בטן נפוחה | אנטוניו טרו | הרבליסט קליני (N.D, CI.H) |טיפול בכאב | קליניקה לכאב | בית הרופאים רחוב הברזל 11 רמת החייל ת"א

בטן נפוחה

אנטוניו טרו
הרבליסט קליני, מטפל בכאב  נותן טיפים איך להמנע מבטן נפוחה

חשבתם פעם מדוע מתנפחת לנו הבטן?בטן נפוחה

בטן שמחליטה להתבלט באמצע היום הוא לא דבר נעים,
קל וחומר אם הדבר מלווה בבעיות מביכות במערכת העיכול.
אז למה זה קורה ואיך מונעים מהבטן להתנפח?


הרבה מאוד אנשים סובלים מבטן נפוחה.
מדובר בתופעה שפוגעת בדימוי העצמי, מגבילה מבחינת לבוש ומלווה לרוב בכאבי בטן ובבעיות עיכול כמו ריבוי גזים ועצירויות.
קיימים לא מעט גורמים שעלולים לגרום לבטן נפוחה,
לכן חשוב לאתר את מקור הבעיה ולפתור אותה מהיסוד.

פטריית הקנדידה:

הרבה אנשים סובלים מהתנפחות באזור הבטן כיוון שיש להם במעיים פטריית שמר הנקראת: "קנדידה".
קנדידה גורמת לאותה פעולת  התפיחה כמעשה השמרים בבצק. הקנדידה מייצרת במעיים את גז ה-CO2 מהסוכרים שאנחנו אוכלים, ובכך גורמת לבטן להתנפח. הטיפול בקנדידה כולל שינוי תזונתי שיסודו הוא גמילה מסוכרים ופחמימות, ומלווה בתוספי מזון וצמחי מרפא לשם איזון פלורת המעיים, לחידוש ולריפוי ריריות המעיים, ולזירוז טיהור הגוף מהקנדידה.

החיטה ועונשה:

החיטה מכילה גלוטן- אותו מרכיב ייחודי שגורם לבצק להיות "בצקי".
התכונה הבצקית מסייעת לקמח החיטה להיות גמיש, צמיגי ודביק.
חלבוני הגלוטן מכילים שתי משפחות עיקריות של חלבונים:
גליאדינים וגלוטנינים.
הגליאדינים הם קבוצת החלבונים שגורמת לתגובה הקשה ביותר במחלת הצליאק, שמלווה בכאבי בטן, גזים ונפיחות בטנית. הטיפול הינו פשוט: הימנעות מוחלטת מכל מזון שמכיל גלוטן.

ארוחות XXL:

אכילה מוגזמת מכבידה על מערכת העיכול וגורמת לעומס רב על המערכת. כאשר אוכלים ארוחות גדולות מדי, נדרשת כמות רבה של אנזימי עיכול וחומצת קיבה לצורך פירוק המזון וספיגתו כראוי.
לעתים המערכת אינה עומדת בעומס ולכן העיכול מלווה בהרגשת כבדות, גזים וכאבי בטן. לפיכך, עדיף לאכול ארוחות קטנות יותר לאורך כל היום. כמו כן, אכילה מהירה מדי ובליעת אוויר ולעיסה קצרה מדי, גם הם מהווים גורם לבטן נפוחה. חשוב ללעוס היטב את המזון ולפנות זמן לאכילה.

חלב על הזמן:

בקרב אנשים הרגישים ללקטוז (סוכר החלב), השלכותיה של אכילת מוצרי חלב עלולה להתבטא בכאבי בטן ובנפיחות בטנית. הפתרון הוא להמעיט באכילת מוצרי חלב או להעדיף את מוצרי החלב דלי הלקטוז, כמו יוגורט וגבינות קשות, ולנסות תחליפים כמו חלב שקדים וחלב סויה.

כשבוחרים בתוססים:

שתייה של משקאות מוגזים שעשירים ב-CO2 גורמת להרגשת נפיחות ומלאות. ההמלצה שלי היא שתיית מים ותה צמחים על פני משקאות מוגזי

סיבים תזונתיים:

ישנם מאכלים מסויימים העלולים לגרום להיווצרות של בטן נפוחה, כמו קטניות (דוגמת שעועית, פול וחומוס) או חלק מהירקות המצליבים (כרובית, ברוקולי, כרוב). יש אנשים המתקשים לעכל את הסיבים התזונתיים במאכלים אלו, וכתוצאה מזאת בטנם מתנפחת והם מרגישים הרגשת מלאות וגזים.
איני ממליץ לוותר על המאכלים הבריאים הללו אך יש לבדוק היטב את הקשר בין האכילה שלהם להרגשת הנפיחות. אם אכן זו הבעיה, ניתן לעבור לאוכל נוזלי כגון: שייקים ומרקים ולאוכל מבושל וחם יותר, שמקל על עיכול הסיבים התזונתיים.

מעי רגיז מרגיז:

אנשים שסובלים ממעי רגיז סובלים מכאבי בטן ומיציאות לא סדירות.
בנוסף לזאת, הם חווים לעתים קרובות תחושה של בטן נפוחה ואי נעימות במערכת העיכול.
הגורמים לתסמונת הם ברובם רגשיים ועצביים – לחץ וחרדה.
על הטיפול בתסמונת להיות מלווה בשינוי תזונתי, בתמיכה רגשית ובפיתוח כלים ומיומנויות להרגעה ולחיזוק.

לפני מחזור:

כמות לא מבוטלת של נשים סובלות מתחושת מלאות ונפיחות בטנית לפני המחזור החודשי. זאת כנראה בעקבות אגירת נוזלים שבאה לידי ביטוי בנפיחות.
במקרה הזה, למרבה הצער אין כל כך איך לסייע, אלא להמתין יום-יומיים והנפיחות תעבור מעצמה.

אי היציבות בפלורה של המעיים:

הפלורה היא אוכלוסיית החיידקים המצויה במעיים, והאיזון בה מופר כאשר נוטלים אנטיביוטיקה או סטרואידים. כאשר האיזון מופר והיחס בין החיידקים הטובים לרעים משתנה לרעה- מערכת העיכול נפגמת.
כתוצאה מזאת סובלים מבטן נפוחה ומגזים. ניתן לחזק את המערכת על ידי לקיחת תוספי פרוביוטיקה שמאזנים את הפלורה ומחזירים אותה לתפקוד תקין.

מצב נפשי:

בהרבה מקרים ללחץ הנפשי ישנה השפעה ישירה על מערכת העיכול, שכן יש קשר חזק בין המוח למערכת העצבים.
דכאון, מתח וחרדה עלולים לגרום מצד אחד לתופעות כמו שלשול ובחילה,
ומצד שני לגרום לעצירות. המעיים מאכלסים את כמות התאים העצביים הגדולה ביותר בגוף האדם, וזוהי הסיבה לרגישות היתרה שלהן כשמדובר  בהפרעה עצבית. יש המכנים את המעיים "המוח השני".
חשוב לטפל במצב הנפשי ולא להזניחו. טיפול נטורופתי עשוי לתמוך ולסייע. בנוסף, ניתן להיעזר בטיפולי מגע מרגיעים כגון עיסוי, ורפלקסולוגיה.
גם פרחי באך יכולים מאד לחזק רגשית.
חשוב לפתח טכניקות להרגעה עצמית, כמו מדיטציה ופעילויות מרגיעות אחרות. גם לפעילות גופנית יש השפעה מאזנת רגשית.

קידום אתרים אורגני לאוס בניית אתרים

השאר/י פרטים ואחזור אליך בהקדם

מוזמנים להתקשר 0526645548